מאחר שכולנו מבלים לא מעט זמן מאחורי ההגה ובעמידה גם בפקקים, חשוב לדעת כיצד לשמור על הגב שלנו.
אנחנו מזמינים אתכם להכיר טיפים לשמירה על הגב בזמן נהיגה ובזמן עמידה בפקק, בזמן נסיעות ארוכות וכו'.
כל הפרטים על דרכים לשמור על הגב:
כאבי גם יכולים ממש לגרום לאדם לקפוא מכאבים, יכולים לגרום לתחושות עזות ביותר שלפעמים גם נגמרות במתן זריקות הרגעה לכאבים. אם אתם נוהגים רבות ומבלים שעות ארוכות מאחורי ההגה, מומלץ לוודא שאתם ישובים ויושבים נכון. עם הזמן, כאבי גב בדרך כלל גם יכולים להקרים לאזורים אחרים בגוף, ואז כבר יהיה סיכוי שאתם תצטרכו טיפולים רפואיים נוספים. אם לוקחים את הדוגמה של נהגי משאיות, הרי שהם סובלים מכאבי גב, ירכיים, מותניים, רגליים ועוד. זאת, בדרך כלל בגלל ישיבה לא נכונה אשר גורמת להפעלת לחצים על אזורים כאלו ואחרים בעמוד השדרה. אז ככה שומרים על הגב:
לשמור על הגב בזמן הנהיגה הממושכת
בין אם רכבי אודי הם האהובים עליכם או כל סוג רכב אחר, אתם תרצו לדעת כיצד לשמור על הגב בזמן הנהיגה. אולי הכי חשוב לדעת, בבואכם לנהוג, אתם צריכים לשים דגש גדול על מושב הנהג שלכם. מכירים את הנהגים שנוהגים ממש בשכיבה ועם מושב שמונמך עד המינימום האפשרי? ובכן, גרוע מאוד לגב ויש להימנע מתנוחת הישיבה הזאת.
באופן כללי, הכי מומלץ ליישר את מושב הנהג, כך שהוא ימקם אתכם בצורה ישרה ונוחה. אבל שימו לב, זווית הישיבה לא צריכה להיות ישרה במאת האחוזים. לא מדובר בזווית של 90 מעלות. שימו לב, זווית הנהיגה הכי מומלצת היא זווית של 100-110 מעלות. ברגע שאתם יושבים בצורה הזו, העומס מהרגליים יורד ועובר לעמוד השדרה, מה שמאפשר את ההפחתה של הכאבים בטווח הארוך.
מה עוד כדאי לקחת בחשבון? שמירה על הגב בנהיגה
בנוסף לזווית הישיבה שלכם, תמיד יהיה כדאי גם לוודא שאתם יכולים לנהוג ולתפעל את הרכב בצורה נוחה וללא מאמצים מיותרים. בדקו שאתם יכולים בקלות להגיע להגה, לידיות האיתות, לרדיו אם צריך, לדוושות וכו'. לגבי ההגה עצמו, מומלץ לכוון את ההגה באופן שבו הוא יהיה קרוב אליכם, אבל לא קרוב מדי. אתם צריכים להרגיש שאתם מסוגלים לסובב את ההגה מבלי שיהיה איזשהו צורך להישען קדימה בזמן הנהיגה. כשההגה מכוון נכון, עומס רב יורד מהצוואר שלכם ומהכתפיים.
מעבר למה שציינו כאן למעלה, חשוב לדבר גם על מתיחות. כן, ממש ככה. נכון, אנחנו לא בעיצומו של שיעור ספורט בבית הספר, אבל אין ספק שאם אתם לקראת נהיגה ארוכה, יהיה כדאי לבצע מתיחות של הגוף. מבחינת מראות הצד ומראת הנהג שנמצאת מעליכם, תמיד יהיה כדאי לכווננן באופן שבו יהיה לכם נוח להביט בהן, וזאת מבלי שיהיה את הצורך להישען קדימה או למתוח את הצוואר למעלה. בכל מקרה שבו אתם מאלצים את גופכם לבצע כל מיני תנועות לא טבעיות, זכרו שזה אומר שתנוחת הישיבה שלכם כנראה אינה נכונה.
יש לכוון את התמיכה בגב התחתון
במושבים רבים של מכוניות ישנה גם תמיכה לגב התחתון שלכם, אותה יהיה מומלץ לקבע בזווית קבועה וכזו שתגרום לכם להרגי בנוח גם לאחר נהיגה מאוד ממושכת. לידיעתכם, אם ברכבכם לא קיימת תמיכה מתכווננת לגב התחתון, אתם בהחלט יכולים לרכוש חגורת גב בכל חנות של ציוד ספורט ואביזרי נהיגה. החגורות האלו יכולות לסייע לכם רבות בזמן הנהיגה שלכם, וזאת בזכות העובדה שהן מפחיתות לחצים על אזורים שונים בגוף, כולל אזורי עמוד השדרה.
ואחד הטיפים הכי חשובים באופן כללי, הוא הטיפ של שמירה על כושר. ככל שתשמרו בצורה אדוקה יותר על הכושר שלכם, ככה הגוף שלכם יהיה מסוגל יותר להתמודד עם נהיגה ממשוכת. אבל גם אם אתם מומחים באירובי ותותחים על מכשירי הכושר, בכל זאת יש דבר נוסף שתצטרכו לעשות.
מה עוד חובה לזכור כשנוהגים ממושכות?
כמובן, אנחנו מדברים על הפסקות במהלך נהיגה ממושכת. בכל מקרה שבו אתם גומעים מאות קילומטרים של נסיעה, יהיה מומלץ לבצע עצירות התרעננות במהלך הדרך, ככה שתוכלו גם להתמתח וגם למתוח את הגוף, גם להתרענן וגם לשחרר קצת הגב, לחלוץ עצמות.
עכשיו, את אחד הדברים החשובים שמרנו לסוף. אנחנו רוצים לדבר בקצרה על היציאה והכניסה מהרכב. חשוב לזכור, אנשים נוטים "לתפוס" את הגב בזמן הכניסה והיציאה מתא הנהג. בכדי להימנע ממצבי ביש כאלו, שכולנו יודעים עד כמה הם כואבים, הימנעו מכל מיני מאמצים מיותרים בזמן שאתם יוצאים מתא הנהג. סעו בדרכים בטוחות!