כל הסיבות לקיבה רכה והטיפולים המתאימים לכך

קיבה רכה מעידה לא מעט על הבריאות שלנו, כמות הפעמים בה אנו מבלים ביום בשירותים, הצואה שיוצאת מאיתנו, צבעה וריחה יכולים להעיד בצורה כמעט חד משמעית על הבריאות שלנו. הצואה כמו שאר מנגנוני הגוף מסמנים לנו ברגע שמשהו לא בסדר. לעיתים אנחנו מקשרים קיבה רכה אל שינויים בתזונה וזיהומים בבטן, אפשרות נוספת היא סטרס כתוצאה מעבודה קשה או בגלל בעיות בחיי הזוגיות שלנו. מה הם הסיבות לקיבה רכה ואיך נוכל לטפל בה?

 

מה זה בעצם קיבה רכה או בשמה המוכר "מעי רגיז"?

קיבה רכה הוא מצב בו המעיים בריאים אך מבחינת תפקוד בפועל הם לא עושים את עבודתם. כאשר המעיים שלנו במצב תקין אנו רואים התכווצות שרירים ושחרורם בהתאמה, אצל אנשים הסובלים מקיבה רכה ניתן לראות התכווצויות בעלות עוצמה חזקה יותר אשר לרוב אורכות יותר זמן. בשפה פשוטה יותר: בעקבות העוצמה והמהירות המזון עובר במהירות גבוה יותר במערכת העיכול ואנו רואים גזים, בטן רכה וצואה מימית(שלשולים). מחלת המעי הרגיז עובדת גם בכיוון הפוך, לעיתים המזון עובר בצורה איטית יותר במערכת העיכול ובעלי המחלה סובלים מיציאות קשות במיוחד.

גוף האדם

 

איך נוכל לטפל בקיבה רכה?

תזונה – כאשר אנו מדברים על טיפול בקיבה רכה, תזונה היא אחת הדרכים הטובות ביותר לטפל בקיבה רכה. ההמלצה היא להימנע ממזונות בעייתים ומוצרי אלכוהול. ברשימה ניתן למצוא: יין, בירה, אלכוהול על כל סוגיו, קפה וכל מוצרי השתייה המכילים קפאין, שמן, חלב, כרוב לבן ואדום ואפילו מזון מתובל. עושה רושם שלא נשאר לכם כלום לאכול – ממש לא נכון. הימנעו מלוותר על ערכי התזונה היום יומיים שלכם, ההמלצה היא לפנות לתזונאי אשר ירכיב לכם תפריט בהתאם למצב הבריאותי שלכם.

 

אל תשכחו לשתות – המלצה נוספת גם היא נגזרת של תזונה. השתדלו לשתות בין 12 ל – 14 כוסות מים ביום. בעזרת מים תוכלו להכניס נוזלים לגוף ולעזור למערכות הגוף להשתקם. בלי שום קשר לקיבה רכה, בעת שתיית מים אתם עושים לגוף שלכם טובה.

 

בעיות בזוגיות – אנשים רבים פונים לטיפול בקופות ובתי החולים מפני שהם חושבים שמדובר בבעיה בקיבה הקשורה בזיהום. לרוב, כאשר הגוף נמצא בסטרס כתוצאה מעבודה קשה ואינטנסיבית או מערכת יחסים שמעלה בזמן האחרון חילוקי דעות וריבים, הגוף שלנו מגיב בצורה כזו. לכן, בהנחה ואתם חוששים שזו אחת מהבעיות שלכם אנו ממליצים על ייעוץ זוגי שמביא לתוצאות

 

שלבו פעילות גופנית במהלך היום – אחת מההמלצות היא לבצע לפחות כ-חצי שעה אימון גופני ביום. אין זה משנה אם מדובר באימון אירובי או אנאירובי, כל אלו יכולים להקל על תסמיני המעי הרגיז ולעזור לכם לעבור את היום בצורה טובה יותר.

תוכן עניינים

מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
אישה יפה
אסתטיקה
איך להראות צעירה יותר במספר שלבים

את מוצאת את עצמך מביטה במראה יום אחרי יום ומגלה עוד ועוד קמטים? אותם פנים יפות שבעבר היו לך נראות לך בעיקר מבוגרות, שלא לומר זקנות? אם כך, ברור מדוע

עמוד שידרה
בריאות
כיצד לשמור על בריאות הגב בנהיגה ברכב?

מאחר שכולנו מבלים לא מעט זמן מאחורי ההגה ובעמידה גם בפקקים, חשוב לדעת כיצד לשמור על הגב שלנו. אנחנו מזמינים אתכם להכיר טיפים לשמירה על הגב בזמן נהיגה ובזמן עמידה