הכול על סוגים שונים של דיאטה קטוגנית

מתכננים לעבור לדיאטה קטוגנית? אנחנו ממליצים תמיד על ליווי מקצועי וייעוץ, גם אם מחליטים לעבור לתזונה הכי פופולארית ונפוצה בכל העולם. בואו נבין מדוע תזונה קטוגנית נהפכה כל כך אהובה ברחבי תבל. אוהבים שומן?

באופן כללי, תזונה קטוגנית נחשבת כיום אחת הפופולאריות בעולם. איך זה קרה ומדוע? מדובר על כך שהתזונה הזו מסייעת רבות בשריפת השומן בגוף ובירידה במשקל. אז מה נאכל בתזונה זו? תזונה קטוגנית מאוד דלה בפחמימות, כאשר המטרה היא לגרום לגוף להבין כי ברגע זה מקור האנרגיה של הפחמימות והסוכרים – לא קיים יותר!

 

מה קורה במהלך תזונה קטוגנית?

כשאנו מבססים את תזונתו על דיאטה קיטוגנית ועל שומנים בריאים, אנחנו לא מספקים לגוף פחמימות וסוכרים ברמות וכמויות גבוהות, מה שגורם לגוף להתחיל לנצל מאגרי שומן בתור מאגרי אנרגיה. לכן, אנחנו מבססים בערך 75% מהתזונה שלנו על שומנים, עדיף שומנים בריאים.

בערך 20% מהתזונה שלנו יהיו מבוססים על חלבונים, ובערך 5% מהתזונה שלנו יהיו מבוססים על פחמימות. חשוב לציין, אלו נתונים שמשתנים בין אדם לאדם. בכדי לקבל את הייעוץ הנכון, יהיה עליכם לפנות לתזונאי קיטוגני או לרופא בתחום.

 

אז מה בדיוק נאכל?

אנחנו נאכל חלקים שמנים מהחי, כולל דגים שומניים, סטייקים שומניים, סלמון, סרדינים, שמנים מהצומח, אבוקדו, שמן אבוקדו, שמן קוקוס, שמן זית ועוד. אפשר גם לאכול זיתים ומוצרי חלב שמנים. מהחי, אפשר לאכול חזה עוף, אבל יהיה חשוב גם לצמצם חלבונים.

חשוב לזכור, יהיה עליכם לשים לב לכמות החלבונים אותם תאכלו. לכן, כל הדברים שתאכלו מן החי (כמו חזה עוף ודגים כמו טונה) – יהיו יחסית מוגבלים. זאת ועוד, יהיה עלינו להגביל גם את מאכלי הפחמימה. ירקות עליים, פירות יער חמוצים, אגוזים, שקדים וזרעים, אלו דברים שמותר לנו לאכול כשאנו על תזונה קטוגנית.

 

תהליך הסתגלות לכל סוגי הדיאטות הקיטוגניות

חשוב לציין, הגוף חייב לעבור תהליך הסתגלות לתזונה הקטוגנית. בכדי שהגוף יבין שהוא חייב לנצל את מאגרי השומן שלו, צריכים להתכונן לשבוע ועד שישה שבועות, עד שהגוף "יתרגל לרעיון". כאמור, משתנה מאדם לאדם.

הכניסה לתזונה קטוגנית היא מאוד חשובה, חשוב לעבור את התהליך הזה בצורה נכונה ובליווי מקצועי. במילים אחרות, אתם ממש לא מתעוררים ביום ראשון בבוקר ומחליטים שאתם מתחילים לאכול רק שומן. תהליך ההתרגלות חייב לעבור באופן מדויק, מאחר שברגע שהגוף באמת יתרגל (לפחות שבועיים), אז כבר אפשר יהיה להתחיל לשחק עם כמות הפחמימות, אולי גם עם כמויות המתוקים שאתם אוכלים. בכל אופן, ההמלצה הכי גורפת היא לאפשר לגוף תהליך הסתגלות נכון. אם לא תעברו את התהליך נכון, הכניסה לדיאטה תהיה מאוד דלה, מה שממש לא ישכנע את הגוף לנצל את מאגרי השומן שלו. בהצלחה, עשו זאת נכון ותוכלו להנות מהדיאטה הנפוצה בעולם!

תוכן עניינים

מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
אישה יפה
אסתטיקה
איך להראות צעירה יותר במספר שלבים

את מוצאת את עצמך מביטה במראה יום אחרי יום ומגלה עוד ועוד קמטים? אותם פנים יפות שבעבר היו לך נראות לך בעיקר מבוגרות, שלא לומר זקנות? אם כך, ברור מדוע

עמוד שידרה
בריאות
כיצד לשמור על בריאות הגב בנהיגה ברכב?

מאחר שכולנו מבלים לא מעט זמן מאחורי ההגה ובעמידה גם בפקקים, חשוב לדעת כיצד לשמור על הגב שלנו. אנחנו מזמינים אתכם להכיר טיפים לשמירה על הגב בזמן נהיגה ובזמן עמידה